آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵
خانه » سلامت » میزان مصرف چای سبز برای کاهش وزن
میزان مصرف چای سبز برای کاهش وزن

میزان مصرف چای سبز برای کاهش وزن

چای سبز و کاهش وزن

چای سبز به دلیل آنکه کمتر فرآوری شده است ، نسبت به چای سیاه و دیگر چای ها ، دارای غلظت بالاتری از پلی فنول است.که به آن catechin هم گفته می شود. ترکیبات موجود در چای سبز دمای بدن را بالا میبرد ، سوخت و ساز را  زیاد کرده و کالری می سوزاند. علاوه بر آن ترکیبات موجود چای سبز منبع کافئین است. کافئین باعث سوختن کالری و چربی می شود. با مصرف ۱۰۰ میلی گرم کافئین حدود ۹ کالری بیشتر از معمول سوزانده می شود.

چه میزان چای سبز نوشیده شود

برای بدست آوردن مقدار کافی کافئین و کاتچین مورد نیاز برای کاهش وزن ، نیاز به نوشیدن دو تا سه فنجان چای سبز در طول روز دارید.هر فنجان چای سبز حاوی  حدود ۱۲۰ الی ۳۲۰ میلی گرم کاتچین و ۱۰ تا ۶۰ میلی گرم کافئین است. در بسیاری از مقالات درباره کاهش وزن با چای سبز اشاره شده است که منظور عصاره  برگ چای سبز است نه چای واقعی .طی بررسی روی گروهی از مردان و زنان با دو نوع متفاوت قند خون ، مشخص شد ، کسانیکه از چای سبز استفاه کردند ، بدون ورزش و هیچ رژیم غذایی  به طور متوسط بعد از ۱۲ هفته نیم تا یک کیلو کاهش وزن داشته اند و مردان و زنانی که قبل از ورزش چای سبز نوشیدند حدود ۱۷ درصد بیشتر از کسانی که فقط ورزش کردند، کالری سوزاندن.  افزودن شکر، عسل ، شیر و یا خامه به چای سبز، تمامی خواص آن را بین میبرد. چای سبز درصد ابتلا به انواع سرطانها و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

اگر مشکلات قلبی، فشار خون بالا و یا بیماری اضطراب دارید، حتما پیش از مصرف اولین فنجان چای ، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز